Te siedem modeli było kluczowe w ewolucji producenta i w pozycjonowaniu firmy jako jednego z wzorców w segmencie supersamochodów. Tak więc Ferrari zawdzięcza wiele tym samochodom, z których wiele stało się eksponatami muzealnymi lub kolekcjonerskimi w zasięgu uprzywilejowanej garstki.
Ferrari 125 S
Ferrari 125 S było pierwszym modelem Ferrari, na którym widniał legendarny emblemat Ferrari. Jest on uważany za oryginalne Ferrari i został wprowadzony na rynek w 1947 roku. Napędzany był 1,5-litrowym silnikiem V12 zdolnym do dostarczenia 118 KM mocy i choć nie jest to wielka moc, jak na dzisiejsze czasy, to dzięki masie zaledwie 650 kilogramów samochód mógł osiągnąć prędkość maksymalną 210 km/h.
Ferrari 166 MM
Kolejnym Ferrari, które zapisało się w historii firmy jest Ferrari 166 MM. Został zaprojektowany do wyścigów wytrzymałościowych, z nadwoziem zaprojektowanym przez Touringa metodą „Superlight”, aby osiągnąć wagę zaledwie 650 kilogramów. Pod maską 2,0-litrowe V12 rozwijało 140 KM mocy i osiągało prędkość maksymalną 220 km/h.
Ferrari 250 GTO
Uznany na całym świecie za najdroższy samochód, jaki kiedykolwiek trafił na aukcję, Ferrari 250 GTO powstało w 1962 roku z serią produkcyjną tak ograniczoną, że zbudowano tylko 36 sztuk. Samochód jest napędzany 3,0-litrowym silnikiem V12 o mocy 300 KM, który osiągał prędkość maksymalną 280 km/h.
Stworzony specjalnie do rywalizacji w klasie GT, 250 GTO zadebiutował w 1962 roku podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring i od tego wyścigu były to same sukcesy i zwycięstwa, co wystarczyło Ferrari do zdobycia mistrzostwa świata trzy lata z rzędu (1962-1964).
Ferrari Dino 246
Model ten został wykorzystany do wprowadzenia na rynek submarki Dino (na cześć syna Enzo Ferrari, Alfredo „Dino” Ferrari), samochodów sportowych z napędem na tylne koła i silnikami o małej pojemności w czasie, gdy marka sprzedawała głównie silniki V12.
I tak w 1968 roku marka wprowadziła na rynek Ferrari Dino 246, wyposażone w 2,4-litrowe V6 dostarczające 195 KM i osiągające prędkość maksymalną 238 km/h. Do 1976 roku wyprodukowano 3500 sztu, kiedy to zniknęła submarka Dino, a Ferrari powróciło do tradycyjnego nazewnictwa swoich modeli.
Ferrari Enzo
Ostatnim samochodem, który naznaczył historię Ferrari honorowo nosi imię założyciela firmy. Ferrari Enzo zostało wprowadzone na rynek w 2002 roku, aby kontynuować sagę supersamochodów z silnikiem V12. Uważany jest za następcę modelu F50 z 1995 roku i poprzednika LaFerrari z 2013 roku.
Wyposażony był w 6,0-litrowe V12 zdolne do rozwijania mocy 660 KM i osiągania prędkości maksymalnej 350 km/h. Produkcja została ograniczona do zaledwie 399 sztuk, choć wyprodukowano dodatkowy egzemplarz (numer 400), który Ferrari zaprezentowało papieżowi Janowi Pawłowi II, a który później został wystawiony na aukcję na rzecz ofiar huraganu Katrina. Więcej o modelu Ferrari Enzo tutaj.